Friday 13 April 2012

Proton Preve bakal naikkan maruah proton?




Proton Preve atau pronounciation nya PRE~ VE~ yang sebelum ini diberi nama P3-21A,nama baru bermakna bukti, atau telah membuktikan kepada dunia bahawa Proton boleh menghasilkan kereta yang bermesyuarat setiap spesifikasi global yang ketat.
Pengarah urusan kumpulan, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata,“Kami mahu menjadi pengeluar kereta global dengan pemikiran penampilan global, global dan sudah tentu memerlukan nama yang menandakan di mana syarikat itu hari ini dan di mana kita hendak pergi global.
“Jadi, kami telah datang dengan PREVE, juga mempamerkan syarikat itu selepas 27 tahun dalam industri automotif,” katanya pada sidang akhbar hari ini.
Syed Zainal Abidin berkata PREVE boleh mendapatkan margin keuntungan yang lebih tinggi bagi syarikat itu dengan harga RM62, 000 kepada RM75, 000.
Beliau berkata PREVE dijadual akan dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bulan ini.Syed Zainal yakin jualan bulanan sebanyak 4,000-4,500 unit untuk kereta. – Bernama
Mai sama-sama kita jamu mata tgok beberapa gambar dan video tentang proton terbaru ini..



















admin Web Developer

No comments :

Post a Comment