Thursday 12 April 2012

Taktikal dalam ber futsal


Futsal adalah medan skills..tanpa skills futsal kurang menyeronokkan..Walaubagaimanapun taktikal dalam futsal adalah penting kerana dalam permainan futsal hanya ada 5 pemain termasuk penjaga gol.Jadi,taktikal penting untuk mengekalkan stamina di dalam gelanggang walaupun gelanggangnya lebih kecil dari padang bolasepak.

Jika di padang bola sepak,kita sering mendengar perkataan.. 4-4-2 , 3-4-3 dan sebagainya..tetapi dalam futsal adalah sangat berbeza..
Di Malaysia sekarang ni dah banyak jaguh2 futsal dan juga pakar2 taktikal futsal.Tapi hari ni saya nak highlight untuk mereka yang bersungguh-sungguh dalam sukan futsal tapi tanpa bantuan jurulatih yang berpengalaman.

Semoga link-link yang saya letakkan disini dapat membantu anda semua dalam mempertingkat mutu permainan anda dalam sukan futsal.

yang pertama adalah.. www.gofutsal.com

dalam website ni anda bley berhubung dengan team2 futsal seluruh malaysia dan bley bertukar pendapat dan juga bley set friendly game dengan mereka...nak cari player tambahan,court murah dan coach pon boleh..

link yang kedua pula ialah.. http://futsal-tactics.com/

website ni sangat sesuai untuk team yang tak mempunyai jurulatih taktikal.dalam ni anda boleh tengok taktikal-taktikal yang boleh digunakan dalam permainan.taktik-taktik ni dalam bentuk pergerakan.so,mudah untuk anda paham.Yang penting,perlu praktikkan supaya berkesan.


SELAMAT MENCUBA
MAJULAH FUTSAL UNTUK NEGARA MALAYSIA
MALAYSIA BOLEH!!!

admin Web Developer

No comments :

Post a Comment